Góré túraoldala - Wasserlochklamm

Wasserlochklamm
Idő (fel és le): ~ 3 óra
Szintkülönbség: 325 méter
A túra időpontja: 2010. július 18.

Aki szereti a vizet, a hegyeket és a szűk szurdokokat, nekik mindenképp fel kell keresniük a Salza-folyó völgyében megbúvó Wasserlochklamm kanyont, mert könnyűszerrel bejárható és olyan élményt nyújt, amit máshol a lelkes túrázok magashegyi körülmények között szoktak átélni.

A "túra" a Salza-völgy Wildalpen és Palfau közötti szakaszán kezdődik, az út mentén parkoló és kedves kis fogadó vár ránk. Innen indul a Salzan átívelő, 65 méter hosszú függőhíd, amelyen állva 21 méter magasról csodálhatjuk meg a folyót, illetve drukkolhatunk a folyón raftingozó bátraknak. A függőhíd már önmagában egy élmény, mivel csak drótkötelek tartják a helyén, így gyakran billen... A híd túloldalán kezdődik az igazi alpesi környezet, de csak miután kifizettük a jelképes belépő díjat. Hogy erre miért van szükség? Ahogy haladunk felfelé, egyre nyilvánvalóbbá válik... az út először a folyó partján vezet, majd elkanyarodunk jobbra, be a szurdokba. Ottjártunkkor a Salza vize elég koszos volt, így nem sokat láttunk, de ez a belső kis patak kristálytiszta vízzel fogadott minket! A vízeséseknél csak úgy csillogott a napfény a mindenfelé csobbanó vízcseppeken, míg lejjebb a barna mindenféle árnyalatában tündökölt a patak. Hamarosan elértük a sziklafalak oldalába erősített első fahidat, majd később falépcsőt. Utunk a legtöbb helyen a biztonságosan kiépített hidakon vezet, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a szurdokra. Alattunk hangos robajjal szalad a víz, míg előttünk fel-felsejlik az újabb és újabb vízesés, összesen öt. Ahogy közeledünk a következőhöz, úgy erősödik a robaj, ill. úgy kapjuk arcunkba a leheletfinom permetet is, amit a sok-sok méterről becsapódó víz okoz. Utunk hol közelebb, hol távolabb vezet a vízhez, de annyi a látnivaló, hogy nem is győzzük kapkodni a fejünket... mikor azt hinnénk, hogy ettől szebb már nem is lehet, akkor áll elő a szurdok az igazi vonzerejével: a 67 méter magas, kétlépcsős Schleierfall vízesés tárul elénk, amelyet egészen az aljától a tetejéig mászunk meg, miközben igencsak vizesek leszünk, ha sokat gyönyörködünk a lezúgó vízfal előtt! Gyönyörű, az embernek még a lélegzete is elakad! Ha kigyönyörködtük magunkat, uccu neki tovább, mert van még néhány leküzdendő méter, amíg elérjük a szurdok tetején álló Unterstandshütte-t és a kilátót, ahonnan egyrészt gyönyörű kilátás nyílik a kanyonra és a Salzara, másrészt megleshetjük a Quellhöhle-t is, azt a barlangot, ahonnan ez a rengeteg víz a felszínre tör. Visszafelé mehetünk a szurdokban is, vagy a Jägerriedel-en át. Ez utóbbi még némi mászást igényel, és a lefelé vezető út is inkább kirándulós, mint lépcsős. Ízlések és pofonok, a bevállalósabbak semmiképp se hagyják ki!

További info a szurdokról a www.wasserloch.at címen érhető el. Duma helyett pedig győzzenek meg mindenkit a képek!

A tiszta Salza A Paradicsom Gyönyörű Salza Ilyen mikor tiszta... és ilyen, mikor haragos Morcosan Az első vízesés Kitekintés Alakul a szurdok Wow... Zuhatag Gomba Hegyoldal A kiépített faút Schleierfall Kilátás föntről Quellhöhle Panoráma: Salza-völgy Salza