Góré túraoldala - Kedvcsináló, Magas-Tátra

202452.91.84.219#2024#03#29#03#16

Rysy / Tengerszem-csúcs 2503m Popradské pleso /Poprádi-tó Horsky hotel Sliezsky dom Dlhé pleso / Dlhé-tó Velká Studená dolina / Nagy-Tarpataki-völgy Malá Studená dolina / Kis-Tarpataki-völgy Lomnicky stít / Lomnici-csúcs 2634m Zelene pleso / Zöld-tó
7 napos kalandtúra a Magas-Tátrában
Régió: Magas-Tátra, Szlovákia
Táv: 65 km
Függőleges szintkülönbség: 1740 méter
Tényleges szintkülönbség: 7625 méter
Idő: 7 nap
A túra időpontja: 2007. augusztus 2-8.

Gyerekkoromban rengeteget kirándultam a szüleimmel, és mivel Apu is szereti a hegyeket, nagyon sok nyári családi nyaralás kötődik minálunk a hegyekhez. Tizenéves koromra én is oda meg vissza voltam már a hegyvidékért, a magas csúcsokért. Egyszer valahol az Alpokban császkáltunk, amikor megfogalmazódott bennem: ha nagyobb leszek, csinálok egy túrát valamelyik hegyen, amikor egész nap csak faljuk a kilométereket, és nem az van, hogy sietni kell, mert lemegy az utolsó felvonó... igen, szerettem volna fent aludni a hegyen. De ilyen túra valahogy nem akart sosem összejönni...

De aztán valami szöget ütött a fejemben 2007 februárjában. Eszembe jutottak tavaly őszi kirándulásaink Szlovákiában, hogy megfogott a táj, a lehetőségek, a finomabbnál finomabb szlovák ételek. Aztán eszembe jutott jónéhány évvel ezelőtt Svitben töltött szilveszterem is. Voltak emlékképeim a Magas-Tátráról. Nosza rajta, több sem kellett, kipattant a Nagy Ötlet a fejemből: nekem idén nyáron túráznom kell a Magas-Tátrában! Minél többet gondolkoztam rajta, annál biztosabb voltam abban, hogy nekem ezt tényleg meg kell csinálnom. És íme, egy fantasztikus élményeket adó túra sült ki ebből az egész gondolkodásból. :)

Ezen az oldalon szeretném leírni, én hogyan éltem meg a tátrai túránkat. Nagyon sok információ van fent a neten a Tátráról, a lehetőségekről, de talán kevés az olyan leírások száma, ahol Ti, akik olvassátok ezeket a sorokat, egy olyan túrázó szemszögéből ismerhetitek meg a Tátra kínálta lehetőségeket, aki maga is végigment a Tátrán - de nem muszájból vagy mert ez a munkája, hanem mert szeretett volna végigmenni és élvezte a túra minden egyes percét.

Ezekkel a gondolatokkal szeretném útjára bocsájtani ezt a leírást. Kis kedvcsinálóként álljon itt a Magas-Tátra műholdas képe. Vándorolj az egérrel a térképen, és nézd meg, hogyan néznek ki a csúcsok és a völgyek a valóságban. Kalandra fel!